MyEd BC FAQ

Q: I don’t have access to the Family Portal.

A: Please contact your child’s school office to make sure the e-mail address in your child’s contact information to which the login information was sent to you is correct.

Q: I have never received an email with the login ID and password for access to the Family Portal, etc.

A: Emails containing login credentials, password, etc. will come from an address such as sysop@myeducation.gov.bc.ca or admin@myeducation.gov.bc.ca. If you have not received an email from MyEd, check your junk mail box or spam files, or contact your child’s school office to make sure your e-mail address is correct in the contact data of your child.

Q: What is my username and password?

A: Your username and password have been emailed to you. Please check your unwanted email folder, or contact your child’s school office.

Q: I forgot my password.

A: Please visit Forgot your password

Q: Si le mot de passe échoue ou que vous avez oublié votre identifiant de connexion.

A: Veuillez contacter le secrétariat de l’école de votre enfant.

Q: Je ne parviens pas à me connecter au portail familial ou j’ai  des problèmes à afficher les éléments.

A: Les ordinateurs personnels peuvent avoir des restrictions uniques. Si vous rencontrez des difficultés, le problème vient peut-être de votre navigateur web; essayez un autre navigateur tel que Chrome, Internet Explorer, Firefox, Safari, Opera, MS Edge pour vous connecter.  Lors de votre première connexion à votre compte, utilisez un ordinateur, car les appareils mobiles ne fonctionnent pas de manière fiable lors de l’ouverture de comptes.

Q: J’ai reçu plus d’un courriel avec différents identifiants de connexion.

A: Si vous recevez plusieurs identifiants, cela peut être dû au fait que les informations de contact d’un enfant sont différentes de celles d’un autre enfant et que le système n’a pas pu fusionner vos comptes. Veuillez contacter le secrétariat de l’école de vos enfants qui fera les corrections dans MyEducation BC.

Q: Pourquoi ne puis-je voir qu’un seul de mes enfants sur le portail de la famille?

A: Si vous ne pouvez pas voir un ou plusieurs de vos enfants lorsque vous vous connectez au portail, cela peut être dû au fait que les informations de contact d’un enfant sont différentes de celles d’un autre enfant et que le système n’a pas pu fusionner vos comptes. Veuillez contacter le secrétariat de l’école de vos enfants qui fera les corrections dans MyEducation BC.

Q: I can see the transcript of one of my children but not of the other.

A: Please contact the secretariat of your children’s school.

Q: I do not see the Report Card for my child.

A: Please contact your child school office to ask them to republish it for you.

* Published Report Cards will remain on the system for a period of time. Published Report Cards are only available for the current school year. All current and previous course marks are on the transcript side tab. (Please see Accessing Student Information .)

Q: The contact information is incorrect.

A: Please contact your child(ren) school office to make the corrections.

 

Si vous avez d’autres questions, veuillez contacter le secrétariat de l’école de votre enfant.